...

Tuesday, December 22, 2015

ALI BABA TEMPAYAN

 20.12.2015

Tetiba Abah ajak g makan kat Restoran Ali Baba Roti Tempayan... apa lagi... yess je laaa



Mustafa Kamal telah mempopularkan kedai ni... sbb aku pun tau psl kedai ni dr post dia yg viral kat FB




RESTORAN YANG MENYUSAH SERTA MEMENINGKAN KEPALA SAYA :
Tiga hari lepas saya balik ke Kelantan ... pergi makan roti tempayan (roti nan) direstoran* ALI BABA TEMPAYAN* .... apa yang menyusahkan saya ialah... .. terpaksa saya datang lagi dan lagi dan lagi ... sebab , tak pernah saya makan roti tempayan sesedap itu ... pada saya paling sedap didunia ...hahaha .... dengan kambingnya, daging cincangnya, ayamnya ....aduuuuhh... sedap sangat ...
Oghre klate srumo patut acu tera teh makea disitu ... terbaik !!!!
Yang menyusahkan saya ... bila balik kl , terasa nak balik kelantan utk ke ALI BABA TEMPAYAN ... aduuuhh...


sorang lagi selebriti yg dah rasa keenakkan roti tempayan ni..


Dato Fazley


 ni plak...'datuk seri' anisz... hihi...



Lokasi Ali Baba Tempayan... sebelah Hotel Ridel.. no tel pon ada kat dlm gamba atas tu

 
 fuyoooo... ali baba pakai selipar adibas... hehe... ni amik dr FB restoran ni



ni roti nyer... ore kelate panggey roti paaye... (tempayan) kalau alik luar roti nan lahhh.. tapi a bit kecik lah size dia... kena makan 2 keping baru full molep.. :) yg ijau tu... Thai Green Tea yg putih antara thai green tea tu air epal susu..



 suasana dalam kedai... kedai dia memanjang... so agak sempit lah... kalau nak duk kat open air pon boleh... depan kedai ni ada meja2 macam food court open air... pekena angin dr sungai kelantan


gambar hiasan dari filem Ali Baba Bujang Lapuk...

my verdict..... ok not bad... SEDAP... but lagi sedap yg kat Masjid Kemaman.. harga pulak berbaloi lah... aku makan 3 orang, 3 keping roti tempayan, satu kari ayam, 2 kari kambing, 3 air RM3.50 each... total RM29.00 ok la kan...  

cuma malam tadi aku g punyerlah ramai orang...  so nak makan duduk2 lepak2 lama2 pun jd xbest sgt sbb kesian tgk customer lain yg dtg dgn dokong anak2 xdpt nk duduk... so..org2 local Kelate... korang tggu dulu ye.. lepas abis cuti sekolah ni baru lah g ye... bg chance kite2 yg perantau ni g makan roti tempayan ni time cuti2 ni... 

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related Post