...

Monday, February 25, 2019

Blog Masih Relevan?

Dah hampir ke penghujung Februari 2019

Tahun depan dah 2020! OMG!

Teringat plak, masa sekolah dulu masa tengah sibuk dengan Wawasan 2020 aku mencongak2 umur berapakah aku pada tahun 2020 nanti, rasa mcm ehh... dah nak tahun 2020 dah tahun depan... panjang umur dapat la hidup di 2020 yg dulu duk lukis gambar kereta dah terbang kat jalanraya.

Berbalik kepada tajuk post ni, terfikir plak kan, ramai lagi ker blogger tahun 2019 ni, ramai blogger yg aku suka baca dulu2 dah tak berblog dah, ramai yg menulis di Instagram je sekarang ni.

Bagi aku lah, blog ni masih relevan (sebab tu lah aku masih setia berblogkan). Kenapa?
Antara sebab utamanya, blog ni semacam online diary. Tempat aku simpan gambar2, memori, rekod2 pasal kehidupan seharian. Juga pasal apa yang aku fikirkan dan lain2 lah.
Kat blog ni kita senang nak cari semula. Contohnya bila bab resipi, senang nk cari dan rujuk semula atau nak forward kat kawan2 & sedara yang mintak. 

Keduanya, seronok bila kita sendiri menelusuri semula penulisan kita yang beberapa tahun lepas. Ada yang kita dah lupa pun, bila tengok balik, eh eh tak ingat dah pasal kejadian ni.

Blog ni aku start tulis pada tahun 2004. Dah 15 tahun umur blog ni! Giler ahhh... masuk form 3 dah laa..haha..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related Post