...

Saturday, August 22, 2009

First Day Of Fasting

First day berpuasa, tapi bukan first day of ramadhan... sebab first day of ramadhan was yesterday (friday), tak penah plak aku terpk selama nih.. tadi tengok takwim kat JAKIM pun... arinih 2 ramdhan... anyway...

Awal2 lagi (like... last week) aku sound housemates... kita (aku la sebenarnya) masak ye utk buka puasa first day puasa ek... and housemate A was like... took few seconds gak laa nak memberi jawapan.. haha... and yesterday... aku sound housemate B plak.. esok nak masaklah utk buka.. tak payah pegi PARAM lah kali nih... aku semacam nak try tak nak g param la this ramadhan, hence the seruan kpd housemates.. tapi tak kisah la kan if depa nk pi pun, leh aku tumpang makan sepinggan dua... hehe.. but to my surprise dedua comply... haha.. tade pun sesapa warga umah kami yg g param... well.... kepala aku dok pk nak masak apa ek..

last2... ni hasil nyer



sup cendawan, napa tak jadi rasa mcm yg kat kedai tu ek... mcm mana nak wat mcm kedai tu wat ek??



our very humble juadah berbuka..


ayam goreng berempah... resepi suka ati sendiri.. aku guna rempah rendang n rempah satay... haha... rasa nyer? buleh laa... tapi masa wat BBQ aritu... budak2 mentee tu cakap bestt.. haha.. sampai nak suh aku perapkan masa blok depa nak wat BBQ... malas akuu...


buah kurma tidak dilupakan.. harus makan ini dulu ye kawan2


aku to housemate A.. goreng 3 je lah aku... kedekut sket.. tapi last2 aku goreng 4 lah... macam sian la plak goreng 3 je.. (well..actually bukan kedekut... tapi beringat..sbb mesti tak abis nyer)




nasi hasil gorengan housemate A, bahan2nyer hasil campakkan aku.. kononyer nak buat nasi goreng campuran nasi goreng kampung n nasi goreng cina... sbb nafsuku takleh decide nak mkn nasi goreng cina or kampung... last2 jadi nasi goreng campuran.. hahaaa...rasakan lah..



okeh... tgk esok plak menu apa... housemate A nak wat sambal udang katanyer... wahhh...


ehhh... korang perasan sumtin' tak? asyik2 dlm citer nih aku dan housemate A je kan... hahahaha... housemate B bahagian pencucian.. opsss....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related Post